Saturday 16 August 2014

SKETCHES OF STAVANGER

So I bought a new sketchbook, and my intentions are to fill it with sketches of my nearby town, Stavanger. I love sketching, but I rarely sketch buildings and I feel like I really haven't figured out how to draw water yet, so I'm hoping I'll improve on the next 90-something pages! Thought I'd share a couple of my sketches so far. In order of appearance: Stavanger Bybru, the cathedral, and a scene from old Stavanger in progress. I'm think I'm looking forward to drawing old Stavanger in particular, I love all those tiny white houses and cobbled streets full of flower pots.



The sketchbook I'm using is a softback moleskin I bought in Copenhagen airport last time I was travelling (I seem to have a tendency to buy notebooks while travelling?). The pages are a little thinner than what I'm used to, so I'll only be filling one side of them with sketches. I was a bit annoyed at that at first, but I guess that will basically mean I'll only need to sketch half as many pictures as I originally thought, so maybe a blessing in disguise?

I have a friend visiting for the weekend (and once she leaves my father-in-law will be visiting for a week, exciting!), and am hosting brunch this morning so should probably get back to that! Hope you have a good weekend too!

6 comments:

  1. These sketches are gorgeous. I always feel that my sketching skills are sub-par. This is an inspiring little book. Maybe I will have to try some :) -Alexandra

    Simply Alexandra: My Favorite Things

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thank you! Only way to get better is to practice! :)

      Delete
  2. Åh JA! Det er noe eget ved å tegne altså! Jeg tar meg ikke nok tid til det, men kanskje jeg blir inspirert av å følge med på tegningene dine :) Tusen takk for hyggelig kommentar om hjemmekontoret mitt, jeg syns det er veldig fint å kunne være med og slå et slag for fargene! Jeg gleder meg til å se bilder fra Spania-turen deres Åh jeg husker så godt den gangen vi måtte framkalle bilder. Det føles jo som en livstid siden, og ungdommer i dag skjønner jo ikke hvorfor vi bruker lang tid på å komponere det perfekte bildet for man kan jo bare knipse 25 på rappen og da MÅ jo ett bli bra :p Men det verste var jo ventetiden etter å ha levert dem inn.. Håper du har en fin uke!
    Lina

    ReplyDelete
    Replies
    1. Takk!

      Ja, ventetiden er absolutt verst. Vurderer nesten på om jeg burde sette opp en fotolab hjemme! :s

      Delete